Silniční zavěšený nadjezd přes železniční nádraží v Žilině
dodávka podpěrné skruže TRECOL SYSTEM, STRABAG Pozemné a inžinierské staviteľstvo s.r.o.
Název projektu: ŽSR, dostavba zriaďovacej stanice Žilina-Teplička a nadväz. infraštruktúry v uzle Žilina
Objednatel: STRABAG Pozemné a inžinierské staviteľstvo s.r.o.
Pozice LKM Consult s.r.o.: dodavatel velko-rozponové skruže TRECOL SYSTEM včetně montáže
Ukončení realizace: 09/2023
Popis projektu
Most překračuje kolejiště hlavního železničního nádraží v Žilině a propojuje tak v místě ulice 1. mája obě strany území rozděleného železniční dopravou.
Dispozice mostu zahrnuje spojitou štíhlou nosnou konstrukci z předpjatého HPC betonu o 7 polích celkové délky 343,7 m, s rozpětími dvou hlavních zavěšených polí 2 x 75,0 m. Mostovka dvoutrámového průřezu doplněná nad podpěrami o spodní desku je v hlavních polích zavěšená pomocí příčných žeber a závěsů typu extradosed na příčně ukloněné pylony.
V první fázi výstavby skruž TRECOL SYSTEM představuje atypické podepření konzoly NK nad provozovaným kolejištěm s atypickým připnutím k pylonu.
V druhé fázi výstavby nad provozovanými kolejemi s trakčním vedením mezi pilířem P3 a pylonem P4 je navržena pevná skruž TRECOL SYSTEM s velkorozponovými dělenými nosníky celkové délky 17,5 - 18,1m se zavěšením na tyčích na konzole NK. Ve zbývající části skruž přemosťuje stávající budovy nádraží s využitím atypických sestav podpěrných věží.
V hlavních mostních polích tvoří součást dočasného podepření mostovky ocelové rámové podpěry TRECOL založené na ŽB blocích a mikropilotách, které umožní fázovanou výstavbu vodorovné nosné konstrukce.
Dodávka od LKM Consult :
- projekční a technická příprava (VTD, TP)
- kompletní dodávka podpěrného systému TRECOL včetně velko-rozponových nosníků a dvojice ocelových rámových podpěr
- práce podzhotovitele na montáži / demontáži skruže
- pronájem stavební mechanizace