Silniční zavěšený nadjezd přes železniční nádraží v Žilině
koncepce zavěšeného mostu, statický a dynamický výpočet NK mostu, REMING CONSULT, a.s.
Název projektu: ŽSR, dostavba zriaďovacej stanice Žilina-Teplička a nadväz. infraštruktúry v uzle Žilina
Generální projektant: REMING CONSULT, a.s.
Zhotovitel: STRABAG Pozemné a inžinierské staviteľstvo s.r.o.
Pozice LKM Consult s.r.o.: PROJEKTANT REALIZAČNÍ DOKUMENTACE v části statický a dynamický výpočet nosné konstrukce, návrh koncepce mostu, technická podpora při realizaci
Ukončení realizace: Projekt v realizaci
Popis projektu
Most překračuje kolejiště hlavního železničního nádraží v Žilině a propojuje tak v místě ulice 1. mája obě strany území rozděleného železniční dopravou.
Dispozice mostu zahrnuje spojitou štíhlou nosnou konstrukci z předpjatého HPC betonu o 7 polích celkové délky 343,7 m, s rozpětími dvou hlavních zavěšených polí 2 x 75,0 m. Mostovka dvoutrámového průřezu doplněná nad podpěrami o spodní desku je v hlavních polích zavěšená pomocí příčných žeber a závěsů typu extradosed na příčně ukloněné pylony. Most je atypický nízkou konstrukční výškou 1,8 m, půdorysnou geometrií s poloměrem křivosti min. 50 m a použitím vysokopevnostního betonu pro mostovku a pylony.
Most je založen v předpolích na VP pilotách a u pylonu na mikropilotách, na obou koncích na most navazují opěrné stěny tvořené vyztuženými násypy.
Použité technologie odpovídají náročnému postupu výstavby rekonstruovaného železničního uzlu. Nosná konstrukce je v převážné délce mostu stavěna na pevné skruži s vynechanými profily pro dopravu, nad provozovanými kolejemi s trakčním vedením je navrženo podepření velkorozponovými nosníky.
Dodávka od LKM Consult :
- návrh koncepce mostu
- vypracování realizační dokumentace DRS v částech statický a dynamický výpočet, předpínací výztuž
- technická podpora při realizaci