Nový železniční most nad Nosickou přehradou
návrh projektu montáže mostu, prováděcí projektová dokumentace založení, spodní stavby a nosné konstrukce, Doprastav, a.s.
Název projektu: ŽSR, Modernizácia trate Púchov - Žilina, pre rýchlosť do 160 km/hod., I. etapa
Generální projektant: REMING CONSULT, a.s.
Objednavatel služeb: Doprastav, a.s.
Pozice LKM Consult s.r.o.: PROJEKTANT REALIZAČNÍ DOKUMENTACE mostního objektu
Ukončení realizace: 15.11.2020
Popis projektu
Most převádí dvoukolejnou železniční trať s návrhovou rychlostí do 160 km/h za tunelem Diel nad silnicí II/507 a Nosickou vodní nádrží nedaleko Púchova, Slovensko.
Základní dispozice mostu navržená REMING CONSULT, a.s. zahrnuje spojitou nosnou konstrukci z předpjatého betonu o 12 polích celkové délky 593,6 m, s rozpětími středních polí 51,5 m. Mostovka typu extradosed tvořená dvoukomorovým konstantním průřezem je zavěšená na okrajích na nízké pylony.
Most je založen v hlubokých pažených dvojitých jamách ze štětovnic, s přístupem z obou břehů přehrady pomocí dočasných násypů a soustavy mostních provizórií.
Nosná konstrukce bude v převážné délce mostu stavěna na výsuvné skruži horní konstrukce, první dvě pole před tunelem Diel budou realizovány letmo na vozíku.
Dodávka od LKM Consult :
- návrh koncepce montáže mostu
- vypracování aktualizované realizační dokumentace DRS v souladu s nasazením technologií zhotovitele v částech Založení, Spodní stavba, Nosná konstrukce
- vypracování výrobně technické dokumentace VTD pro vozíky letmé betonáže
- výkon technického dozoru projektanta při provádění