Nový železniční most nad Nosickou přehradou

Nový železniční most nad Nosickou přehradou

návrh projektu montáže mostu, vypracování RDS

Více o projektu

Most SO206 přes řeku Šlapanku a trať ČD na I/38 Havlíčkův Brod, obchvat

Most SO206 přes řeku Šlapanku a trať ČD na I/38 Havlíčkův Brod, obchvat

dodávka podpěrné skruže TRECOL SYSTEM s velko-rozponovými nosníky

Více o projektu

Most na D35 přes žel. Stanici Uhersko - otáčení vahadel, realizace

Most na D35 přes žel. Stanici Uhersko - otáčení vahadel, realizace

technologie TRECOL SYSTEM pro otáčení dvou vahadel délky 87 m s hmotností 4 500 tun

Více o projektu

Nový silniční most přes Rackovou, Hulín - Fryšták - podskružení TRECOL

dodávka podpěrné skruže TRECOL SYSTEM, Metrostav Infrastructure a.s.

Název projektu: D49, 4901 Hulín - Fryšták, SO 220 Most na R49 přes Rackovou v km 13,920
Objednatel: Metrostav Infrastructure a.s.
Pozice LKM Consult s.r.o.: dodavatel skruže TRECOL SYSTEM včetně montáže
Ukončení realizace: 12.5.2024

Popis projektu

Rychlostní komunikace R49 je, nad údolím potoka Racková, převedena dodatečně předpjatou dvojtrámovou konstrukcí, pro každý dopravní směr je navrhnuta jedna konstrukce. 

Dispozice mostu zahrnuje spojitou dvojtrámovou nosnou konstrukci z dodatečně předpjatého betonu o 5 polích celkové délky 26,0 + 3 x 37,5 + 26,0 = 164,5 m (měřeno v ose D49). Nad vnitřními podporami jsou trámy průběžné bez příčníků kvůli jednoduššímu přesunu bednění při výstavbě.

Vzhledem k délce mostu a počtu polí byla využita klasická pevná podpěrná skruž s dvěma věžemi v poli a s ocelovými rámy zavěšenými na hlavách pilířů. Koncepce podskružení uvažovalo s podélně přesuvným bedněním (vnější a vnitřní stoly), pohybujícím se po dřevěné podlaze a s překladným bedněním pod trámy NK.

Podepření mostovky mezi pilíři bylo realizováno pomocí podpěrných věží TRECOL v typickém uspořádání dvou rovin sloupků z HPC betonu, vzájemně propojených ztužidly a středovými ocelovými sloupky do trojúhelníkové soustavy, vytvářejících půdorysně tvar „X“. Základním nosným prvkem pro přenos svislého zatížení jsou tedy sloupky z HPC železobetonu.

Uložení podélných nosníků skruže před opěrami bylo navrhnuto pomocí atypických sestav nízkých věží. Věže byly sestaveny z malých dílů výšky cca 150 mm kvůli snadnějšímu rozebrání pod konstrukcí.

Na pilířích 2, 3, 4, 5 se osadily ocelové rámové konstrukce, které nahradily klasické pilířové věže v atypických tvarech okolo členitých hlavic pilířů. Rámové konstrukce se skládají částečně ze systémových prvků TRECOL, částečně z atypických ocelových prvků. Dva rovinné rámy tedy byly zavěšeny na skupině podélně orientovaných nosníků, které byly uloženy vodorovně na hlavě pilíře s využitím roznášecích plechů a podsypem.

Dodávka od LKM Consult :

  • projekční a technická příprava (VTD, TP)
  • kompletní dodávka podpěrného systému TRECOL 
  • práce podzhotovitele na montáži / demontáži skruže
  • pronájem stavební mechanizace