Nový železniční most nad Nosickou přehradou

Nový železniční most nad Nosickou přehradou

návrh projektu montáže mostu, vypracování RDS

Více o projektu

Most SO206 přes řeku Šlapanku a trať ČD na I/38 Havlíčkův Brod, obchvat

Most SO206 přes řeku Šlapanku a trať ČD na I/38 Havlíčkův Brod, obchvat

dodávka podpěrné skruže TRECOL SYSTEM s velko-rozponovými nosníky

Více o projektu

Most na D35 přes žel. Stanici Uhersko - otáčení vahadel, realizace

Most na D35 přes žel. Stanici Uhersko - otáčení vahadel, realizace

technologie TRECOL SYSTEM pro otáčení dvou vahadel délky 87 m s hmotností 4 500 tun

Více o projektu

Nový silniční most přes cestu II/526, Kriváň

dodávka podpěrné skruže TRECOL SYSTEM, Doprastav a.s.

Název projektu: Rychlostní cesta R2 Kriváň - Mýtna, SO 225 na R2 nad cestou II/526 v MÚK Kriváň
Objednatel: Doprastav a.s.
Pozice LKM Consult s.r.o.: dodavatel skruže TRECOL SYSTEM včetně montáže
Ukončení realizace: 31.3.2023

Popis projektu

Mostní objekt je navrhnutý jako 3 polová konstrukce, tvořená prefabrikovanými nosníky se spřahující deskou. Rozpětí polí je 21,0 + 31,0 + 21,0 = 73,0 m (měřeno v ose rychlostní komunikace R2). Šířka nosné konstrukce levého mostu je 14,7 m a nosné konstrukce pravého mostu je 14,6 m.

Podskružení mostu bylo tvořeno těžkou podpěrnou konstrukcí TRECOL SYSTEM ve dvou odlišných konstrukčních systémech. Pro pilíř P2 byla navrhnuta těžká podpěrná skruž s využitím ocelových rámů z válcovaných profilů, vzájemně propojených v úrovni čelních desek, doplněných o ztužení. Tento rám se skládá ze dvou rovin (přední a zadní), v každé rovině jsou dva samostatné rámy (pod každým mostem jeden). Pro pilíř P3 byla poté navrhnuta těžká podpěrná skruž s využitím sloupků z HPC betonu se systémovým propojením ocelovými ztužidly. Základním nosným prvkem pro přenos svislého zatížení jsou tedy tyto sloupky.

Založení věží i rámů je podobné u obou pilířů, jsou uloženy na ocelových roštech se zavětrováním, aby nebylo zatížení od nosné konstrukce přenesené do podloží mezi základové patky, doplněné o betonové, případně ocelové základové bloky přímo na základech mostu. Na vnějších stranách mostu, kde je výrazně menší zatížení, jsou umístěné silniční panely.

Podpěrná konstrukce přenáší celé stálé zatížení v průběhu montáže prefabrikátů a betonáže spřahující desky a byla demontovaná až po betonáži spřahující desky.

Dodávka od LKM Consult :

  • projekční a technická příprava (VTD, TP)
  • kompletní dodávka podpěrného systému TRECOL 
  • práce podzhotovitele na montáži / demontáži skruže
  • pronájem stavební mechanizace