Nový železniční most nad Nosickou přehradou

Nový železniční most nad Nosickou přehradou

návrh projektu montáže mostu, vypracování RDS

Více o projektu

Most SO206 přes řeku Šlapanku a trať ČD na I/38 Havlíčkův Brod, obchvat

Most SO206 přes řeku Šlapanku a trať ČD na I/38 Havlíčkův Brod, obchvat

dodávka podpěrné skruže TRECOL SYSTEM s velko-rozponovými nosníky

Více o projektu

Most na D35 přes žel. Stanici Uhersko - otáčení vahadel, realizace

Most na D35 přes žel. Stanici Uhersko - otáčení vahadel, realizace

technologie TRECOL SYSTEM pro otáčení dvou vahadel délky 87 m s hmotností 4 500 tun

Více o projektu

Most v km 76,210 přes žel. trať a sil. I/55, Říkovice - Přerov

dodávka podpěrné skruže TRECOL SYSTEM, IDS - Inženýrské a dopravní stavby Olomouc a.s.

Název projektu: D1, stavba 0136 Říkovice - Přerov, SO 201 Most v km 76,210 přes žel. trať a sil. I/55
Objednatel: IDS - Engineering and Transport Constructions Olomouc a.s.
Pozice LKM Consult s.r.o.: dodavatel skruže TRECOL SYSTEM včetně montáže
Ukončení realizace: 03/2025

Popis projektu

Pro každý směr dálnice byl navržen samostatný most (směrově rozdělená komunikace). Konstrukci každého mostu tvoří mostovka sestavená z tyčových předpjatých prefabrikovaných nosníků s monolitickou spřaženou deskou. Most je velmi šikmý (cca 53°), má sedm polí, délku 201 m a převádí dálnici D1 přes silnici I/55 Přerov-Otrokovice, dvojkolejnou elektrifikovanou železniční trať Břeclav-Přerov a polní cestu.

Koncepce podskružení u pilířů zahrnovala dva konstrukční systémy – systémové věže TRECOL a ocelové rámy. U opěr se použily ocelové konzoly s odskružovacími rámečky bez roštů.

U pilířů 3 a 6 byly navrženy na stranách směrem k železnici věže TRECOL ze systémových prvků, které byly postaveny až do doby, než se dokončila na dané straně mostovka až ke krajní opěře. Základním nosným prvkem pro přenos svislého zatížení byly sloupky HPC železobetonu.

Základní stavební jednotkou věže byl rovnostranný trojúhelník. V rozích trojúhelníků byly umístěny nosné kruhové železobetonové sloupky s reálnou únosností překračující 80 t, doplněné o pomocné stabilizující ocelové sloupky mimo zatíženou rovinu. V příčném směru jsou věže postaveny na základech pilířů šikmo ve sklonu odpovídajícímu příčnému sklonu NK.

U pilířů 2, 4, 5 a 7 byly navrženy rámy sestavené z ocelových sloupů profilů HEA320 a HEA500, příčle rámů jsou HEA500. Vždy na jednom krajním sloupu HEA500 (podepírajícím vždy delší konec horní příčle) byly použity navíc šikmé vzpěry HEB260 s trojúhelníkovými svařenci podpírající příčel.  Rámy byly postavené na základech pilířů, spuštění rámu umožnily odskružovací rámečky s výplní drceného nebo těženého kameniva frakce. Sloupy rámu byly svislé, horní příčel šikmá podle příčného sklonu NK. Ve styku sloupu a příčle byl vložen různě podepřený podkladek s pásovinou, vedle podkladku byly použity svislé závitové tyče.

Dodávka od LKM Consult :

  • projekční a technická příprava (VTD, TP)
  • kompletní dodávka podpěrného systému TRECOL 
  • práce podzhotovitele na montáži / demontáži skruže
  • pronájem stavební mechanizace